• Jeanne Boll

    Visuel identitet

    Få en rød tråd i jeres visuelle branding

    Har I brug for en helt ny visuel identitet,
    eller skal der bygges videre på noget eksisterende?

    Hvad er visuel identitet

    Hvad består en visuel identitet af?

    En visuel identitet består af flere elementer som passer til virksomheden.
    Der behøves ikke gå all-in fra starten af, for der kan altid bygges videre på den efterhånden. 

    Logo

    Logo er virksomhedens varemærke – det som folk først ligger mærke til. 

    Det skal være enkelt, sigende og vække troværdighed for dit brand. 

    Farver

    Udvalgte farver som fungerer godt sammen.

    Udover dette, skal der være et samspil med logo og billeder der bruges i virksomheden. 

    Typografi

    Skrifttyper er en vigtig faktor i brugen til kommunikation på tryk eller eventuelt på hjemmeside. 

    Visuel identitet er virksomhedens samlede udtryk

    Det er virksomhedens ansigt udadtil. Et veldesignet logo, udvalgte farver og skrifttyper er en klar billedstil og alt herimellem. 

    Et visuelt udtryk er hvor der er en klar rød tråd igennem hele designet – som skaber et indtryk af professionalisme, seriøsitet og troværdighed hos dine kunder. 

    Visuel identitet

    Udvikling af virksomhed kræver en klar strategi!

    Få en stærk visuel identitet der kommunikerer jeres strategi!

    Jeres visuelle identitet betragtes som virksomhedens ansigt udadtil. Det handler om at gøre et godt indtryk og formidle sine værdier og troværdighed. 

    Via den visuelle identitet danner jeres målgruppe et indtryk af, hvad din virksomhed står for – kernen i moderne branding. Branding kræver ikke kun en “god interaktion, et navn og logo” som der signalerer de helt rigtige værdier, men også en profil der formidler den rigtige stemning og som sender de rigtige signaler!

    Den kan jeg hjælpe med at formidle igennem visuel design, med valg af typografi, farver, fotos og illustrationer og meget mere. Vigtigst af alt, er at disse elementor spiller naturligt sammen på kryds og tværs. 

    Med andre ord, der er en rådtråd igennem den visuelle identitet!

    Skab et indtryk hos dine brugere og målgruppe!

    Hverdag eksponeres din målgruppe for adskillige visuelle indtryk. Derfor er det vigtigt, at netop jeres målgruppe bliver husket på noget der gør indtryk! Opgaven er, at skabe opmærksomhed, interesse og nysgerrighed hos jeres målgruppe – her spiller jeres visuelle identitet en afgørende rolle. Formås det at gøre indtryk hos jeres målgruppe, så er der også bedre forudsætninger for at omdanne potentielle kunder til faste kunder i fremtiden. 

     

    Visuel identitet og branding

    Vis hvem I er med professionel Visuel Identitet

    En stærk visuel identitet definerer jer overfor jeres målgruppe!

    Jeg lytter til jeres behov og ønsker, og her bruger jeg mine kompetencer til at skabe en stærk visuel identitet på vegne af jeres virksomhed.
    Intet vil blive overladt til tilfældighederne i denne proces. 

    Jeg har fokus på at optimere kombinationen af følgende: 

    Budskaber

    Æstetik

    Interaktion

    Mit arbejde

    Udvalgte cases

    Hjælp til visuel identitet

    Få en designmanual med jeres signaler, stemninger, farver mm.

    At skabe en rådtråd i den visuelle identitet kan være lettere sagt end gjort. 

    Jeg er særligt god til at designe den synlige ramme, der repræsenterer jer og jeres produkter og ydelser. Rammen sættes gennem en elektronisk designmanual. 

    Designmanualen indeholder og beskriver bl.a. følgende: 

    • Virksomhedens signaler
    • Stemninger
    • Farver
    • Typografi
    • Og meget mere

    Med en gennemført designmanual opnås der en fælles ramme og retning for jeres virksomhed – til brug i alle kommunikations sammenhænge. Har du brug for mere viden om, hvad en designmanual indeholder, og hvorfor den er uvurderlig, så kontakt mig via telefon eller mail. Jeg gør dig gerne klogere!

    Har du spørgsmål?

    Her ser du de spørgsmål jeg oftest bliver stillet. 

    Fandt du ikke svar på dit spørgsmål, så er du velkommen til at kontakte mig. 

    Kommer an på hvor din virksomhed er i sin udvikling, og hvad dit ambitionsniveau er. 

    Alle virksomheder har en form for visuel identitet, om den så er bevidst eller ej. 

    Det kan være en god idé at starte med at gøre klart overfor sig selv hvad DIN identitet er. 

    F.eks. læg alle dine produkter op på et bord foran dig selv. Er du tilfreds med hvordan det bliver fremvist?

    En gennemtænkt visuel identitet ændrer på din virksomhed på mange måder. Udadtil vil dine budskaber og produkter være lækre at se på. 

    Din kommunikation bliver professionel og moderne. 

    Men også internt kan en visuel identitet forandrer din virksomhed. Dine medarbejdere får lyst til at kommunikere din virksomheds budskaber, når det materiale de arbejder med, er lækkert og professionelt at gå til.

    Mindre identitetsopgaver kan tage indenfor 2-4 uger. Større opgaver vil typisk tage længere tid.

     

    Der er ikke to opgaver der er ens, og det ville være useriøst at komme med en pris uden at kende til din opgave.

    Der kan være forskellige løsninger. Måske kan opgaven opdeles i flere faser – need to have, og nice to have. 

    Den visuelle identitet er den samlede indtryk din virksomhed tegner – i alle dine grafiske produkter.

    Designmanualen er et dokument som beskriver, hvordan man designer det udtryk. 

    De fleste virksomheder er på de sociale medier. Derfor er det også med i den visuelle identitet. 

    • Profilbillede
    • Coverbillede
    • Posts osv

    Logoet er det vigtigste element i den visuelle identitet. Men logoet står aldrig alene. Den indgår i sammenhænge med dine produkter.

    Så selvom du har et godt logo, så vil det være svært at skabe en gennemført visuel identitet uden de øvrige elementer. 

     

    Hvad kan du bruge en visuel identitet til?

    En ny eller en opgradering af din visuelle identitet har mange fordele, om du står med nyt brand, produkt eller rebranding. Udvikling af en visuel identitet til en virksomhed, kan være med til at frisætte en positiv energi. 

    Ved at får en ny opdateret visuel identitet sender du et klart signal til markedet om, at du er en virksomhed, der er i udvikling og følger med tidens trends. Udover dette skaber det troværdighed og tillid.

    Hvordan kan jeg hjælpe jer med din visuelle identitet?

    Desværre har mange virksomheder en visuel identitet, som der fortæller noget helt andet, end det de egentligt ønsker at kommunikere ud. Jeg er derfor af den overbevisning, at en visuel identitet altid skal være strategisk. Den skal indtænkes og implementeres, så den understøtter og kommunikerer det vigtigste om virksomheden. 

    Hos mig udvikler jeg visuelle identiteter, som der indrammer og formidler dit brand og version på kryds og tværs af platforme. 

    This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.